CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 10 June 2009

PENYAMPAIAN DERMA (SEDEKAH) BAGI PEMBINAAN MASJID MADANG OLEH JAPSER BRUNEI IV.
Oleh : Cikgu Azhar (PGB)
srlumapas@gmail.com


Selasa, 09hb. Jun.2009. PPKD, Pmk PD berserta AJK JAPSER BRUNEI IV telah berkunjung ke rumah Ketua Kampong Madang bagi Majlis penyampaian Derma ( sedekah) ikhlas dari Pegawai JSS (Bhg Rendah), Pemimpin-pemimpin sekolah, Guru-guru, kakitangan dan orang persendirian kawasan Sekolah -Sekolah Brunei IV kepada Bendahari pembinaan masjid Kampong Madang.

Penyerahan Derma tersebut telah dilaksanakan oleh Cikgu Hjh Kamariah Binti Hj Ibrahim, PPKD Brunei IV yang disaksikan oleh Ahli JAPSER BRUNEI IV berserta AJK pembinaan Masjid Kg Madang.

Kutipan derma itu adalah susulan tersiarnya berita mengenai perkara tersebut di dada Akhbar Media Permata. Dan atas nasihat dan perbincangan Pengerusi JAPSER Brunei IV bersama Pmk. Pegawai Tugas-Tugas Khas Kanan Kementerian Pendidikan berserta Pegawai-pegawai dari JSS ( Bhg Rendah) maka JAPSER Brunei IV bersetuju membuat kutipan tersebut bagi sama-sama membantu dan seterusnya mendapatkan pahala bagi pembinaan masjid tersebut.

Pembinaan Masjid Kampong Madang ini memakan belanja hampir $5 juta ringgit yang mempunyai ciri-ciri keislaman dengan gabungan seni bina masjid-masjid yang terdapat di negara ini.

Semasa perjumpaan kelmarin AJK pembinaan Masjid Madang masih terus memerlukan dan menerima sumbangan ikhlas dari pihak tertentu bagi mencapai hajat untuk pembinaan masjid yang dimaksudkan.



Struktur Masjid Kampong Madang yang akan dibina.


PPKD Brunei IV, Cikgu Hajah Kamariah menyampaikan derma kepada AJK pembinaan Masjid Kg Madang..



0 comments:

Post a Comment