CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 13 June 2009

PAMERAN MASAKAN, SETEM DAN PERMAINAN NEGARA ASEAN SERTA PENYAMAPAIAN HADIAH KEPADA MURID

Pagi tadi 13 hb Jun bertempat di dewan sekolah telah diteruskan lagi dengan aktiviti Asean dengan pameran masakan, setem dan permainan bagi negara-negara Asean. Acara ini bertujuan untuk mendedahkan murid-murid dengan pelbagai jenis masakan, setem dan permainan bagi sesebuah negara Asean. Pada pagi itu Guru Besar berkesudian merasmikan pameran masakan dari Negara Asean. Manakala Pameran Setem Asean pula telah dirasmikan oleh Penolong Guru Besar. Guru-guru juga sempat menjamu selera dengan mencuba sendiri masakan bagi setiap negara. Acara juga diteruskan dengan aktiviti mencari benda bagi murid-murid. Beberapa orang murid diberi kertas soalan yang mengarahkan mereka untuk mencari sesuatu benda yang terdapat dari sudut Asean. Hadiah diberikan kepada murid yang dapat mencari benda yang betul.

Penyamapaian hadiah bagi kuiz Asean dan hadiah Powerpoint Keselamatan Jalan Raya juga disampaian oleh Guru Besar dan juga Penolong Guru Besar. Aktiviti terakhir bagi hari tersebut adalah permainan bagi negara Asean. Beberapa orang murid juga dapat mencuba sendiri permainan dari Negara Thailand dan Singapura.

Dikesempatan ini juga kami wakil daripada guru-guru Sekolah Rendah Lumapas ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua murid-murid di seluruh negara.


Guru Besar merasmikan Pameran Masakan Asean


Penolong Guru Besar merasmikan Pameran Setem Asean



Penyampaian hadiah kepada peserta Powerpoint Keselamatan Jalan Raya


Penyampaian hadiah Kuiz Asean













0 comments:

Post a Comment