CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 14 February 2012

Majlis Sambutan Maulidur Rasul SAW Peringkat Sekolah Tahun 2012


Sabtu, 11 hb Februari 2012 bersamaan dengan 18 hb RabiulAwal 1433H, Badan Kerohanian Sekolah Rendah Lumapas telah mengadakan Sambutan Maulidur Rasul SAW bagi peringkat sekolah.
Acara berlangsung pada jam 7.30 pagi bertempat di Padang Sekolah Rendah Lumapas. Acara dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah oleh Yang Mulia Ustaz Haji Mohd Bukhari bin Haji Aji dan seterusnya ucapan Guru Besar Sekolah Rendah Lumapas,Cikgu Haji Muhd Nikman bin Haji Muhd Isa.

Acara disemarakkan lagi dengan bacaan Dikir Marhaban dan Solawat oleh guru-guru lelaki serta prefek-prefek lelaki.

Kemudian Guru Besar mengambil kesempatan untuk beramah mesra dengan pelajar-pelajar sekolah dan guru-guru yang mengikuti perbarisan yang dimulai dari pelajar-pelajar prasekolah hingga tahun 6.

Bagi memberkati majlis pada hari itu, bacaan doa selamat dibacakan oleh Ustaz Haji Mohd. Bukhari bin Haji Aji.

Seterusnya acara kemuncak bagi hari itu adalah perarakan mengelilingi padang Sekolah Rendah Lumapas sebanyak dua pusingan diketuai dengan pengibaran sepanduk Maulidur Rasul SAW di barisan hadapan, diikuti oleh Guru Besar, Penolong Guru Besar, guru-guru dan murid-murid sambil membacakan Solawat keatas Junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.

Acara selesai pada jam 9.00 pagi dan semua pelajar-pelajar dan guru-guru diberikan minuman sejuk yang telah disediakan oleh Ahli Jawatankuasa Minuman sekolah.

Semoga apa yang pihak sekolah sumbangkan ini akan mendapat rahmat dan hidayat daripada Allah SWT jua. Amin Ya Rabbal Alamin.















Nita/srlumapas

0 comments:

Post a Comment