CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 25 February 2012

MAJLIS MEMBACA YASSIN DAN DOA HARI KEBANGSAAN KALI KE 28.


Hari Sabtu 25hb. Febuari 2012 sekolah ini telah mengadakan majlis membaca Yassin berserta Doa Khas Hari Kebangsaan yang diadakan di dewan sekolah. Majlis tersebut melibatkan murid Prasekolah sehingga tahun 6. Antara tujuan majlis tersebut diadakan adalah untuk mengucapkan serta menyatakan rasa syukur kehadrat Allah Subahana Wataala atas limpah rahmat yang diberikan oleh kepada bumi Brunei Darussalam, dan juga untuk membesarkan hari kebangsaan Negara yang setiap tahun disambut pada 23hb Februari. Bacaan Yassin dan doa Khas hari kebangsaan telah disampaikan oleh Ustaz Hj Bukhari bin Hj Aji salah seorang guru ugama khas di sekolah ini.

Majlis pada pagi itu juga diikuti dengan ucapan daripada Guru Besar Sekolah Rendah Lumapas dan seterusnya majlis penyampaian bendera kecil Brunei Darussalam kepada Murid PraSekolah, Tahun 1 dan tahun 2.

Majlis seumpama ini merupakan salah satu acara tahunan sekolah Rendah Lumapas yang diungkayahkan oleh Badan Ugama Sekolah Rendah Lumapas bagi memperingati Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam yang ke 28 tahun. Pada tahun ini tema hari Kebangsaan ialah ‘ Negaraku Brunei Darussalam”.


Nita/SRLumapas


1 comments:

Lumapas

Alhamdulillah... Salam Merdeka!!! "NEGARAKU BRUNEI DARUSSALAM"

Post a Comment